Måndag

 

Efter ca 4 timmars sömn stuttsar jag upp ur sängen piggare än vanligt..
Dom vanliga rutinerna med kaffe och hundar som ska ut...
Går mina 10 steg tills jag är inne på jobb området..
Dåå smäller det till i skallen.. ingen huvudvärk, utan jag får måndags ångest..
Den går inte över...
När barnen har kommit och vi har samling så har jag stängt av totalt.

Vaknar till liv när jag sitter inne i lärar rummet med koppen i handen..

Då har jag landat på dagen måndag.

Solen sken inte som den gjorde igår.. men det var varmt ute.. Och riktigt härligt att njuta av våren på barnens rast.

Loggar in på fejjan via mobilen. Blir glatt överraskad av ett litet mail som det står:
 Hej! Hoppas dagen blir vacker!

Det gjorde mig sååå glad.. och en vacker dag blev det!!

Hade min vanliga lunch timme med eleven idag.
Våran praktikant satt med idag för att kolla hur det går till..
HAHAHA jaa.. det var väl inte nån vidare pedagogisk lunch.
Även om eleven åt som han skulle..
Så hände följande:
Han drar i sig en hel potatis i munnen, och börjar skratta.. Potatisen flyger ut.. och vi faller i gapskratt!!!
Han säger då helt plötsligt:
-Ja, jag har ju hört att ett gott skratt förlänger livet!!!
Härliga dom är ibland alltså!!!
(Han fick en ny potatis som delades i små bitar)

Var bara tvungen att fota elevens konstverk som ritades på tavlan.. tyckte den var himla fräsig..
Sen ser jag att den lilla gubben verkligen är en man.. för den har en liten fjong.. haha
Eller så är det väl bara min fantasi som skenar iväg..
Se själva:



 *Gubben med FJONG*



Hittade en skylt vid hissen utanför matsalen.. 

*kass Larsson humor*


I eftermiddags var det måndagsmöte...
Tack Jenny för uppläsningen av förra sekreterares verk ;)
Det kommer lösa sig för oss, även om det var en jobbig timme.
Det löser sig, det måste det göra!!!
Vi har såna underbara arbetskollegor. ♥
Det är väl det som är så jobbigt.. att inte veta om man är kvar till hösten..

ucha.. nej nu lämnar jag det..

jooo.. Min pappa är så gullig..
När jag kom hem så stog det ett paket kaffe på bordet.. Tack..
Nu är maskinen laddad tills imornbitti..
Och ett stort tack att du tar hand om mina djur när jag jobbar!!!
Ringer till dig strax.



(ein grosse bier unt ein lite mindre)

När jag ändå håller på att tacka så.. 
Tack gums för alla medd idag. 
Att du kan ha så rätt ;)

så jag inte glömmer någon... 
 tack till alla som finns i mitt liv!!


 TA HAND OM ER!!!

over and out



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0