Torsdag!

Torsdag..


ELD I BERGET!!!


Vilket underbart jobb jag har. Jag bara älskar det!

Dagen bestod av:
Rök, eld, bak,  skratt, bajs

Praktikanten Maria hade sin bakdag med två av våra elever.
Muffins skulle bakas, även smälta smör.

Maria: Jaha men hur funkar den här micron?
Jag: Men det är bara att trycka lite, så sätts den igång.

Maria trycker, men inte tillräckligt, så Larsson får gå all in.
Trycker hej vilt på alla knappar.
Micron går igång..
Maria skriker neeej men oj det händer nåt. 

Hon öppnar micron och det brinner och massa rök bolmar ur den svarta saken. 
Jag rusar dit, 
Men oj det brinner, men smöret är inte smällt..
Barnen skrattar och vi andra med. 
Fattas väl bara att skolans larm skulle sättas igång.
Öppnar dörren till (altanen) så att röken ska försvinna.
Maria tar en gryta och smälter smöret på spisen istället. 
Efter en stund tänker jag att det kanske vore bra att ringa till Kjell. 

Hallå!! Är det du? 
Du det har brunnit i micron lite granna här. 

Han kommer och inspekterar den. Hehe. 
Faran va över. 

 

*överflödiga muffins*

Efter det så var det dax för lite rast. 
HJÄLP jag var sååå trött!!
Blev en kopp så att man piggna till lite. 

Tillbax på jobbet tog jag med en elev till lekparken och läste lite ur Sune boken. 



När vi gick tillbax till skolan så var Kjell och slamsugarn i fullgång. 
Det var spännande att sitta och titta en stund, Tills bajs lukten kom. 
Jag rusar där ifrån med kväljningar medans eleven sitter kvar, tittar och säger: 
ÅÅÅÅSNE BAJS!!!

Underbart!
Imorgon då? vad ska jag elda upp då måntro?
Kanske rya åsar när vi ska gå Linné marschen?


Efter jobbet hade jag möte med snubben blund en stund. 
Han jobbade över. 
Blev bara en halvtimmes vila. 

Då var det dax för årets första solarie!!
Gick bort till källar lokalen och tänkte att JAHA nu får jag stå där och banka på det gula monstret igen.
MEN 
När jag kom dit satt det en vänlig dam utanför, som väntade på att sin son skulle bli färdig grillad. 
Hon sa att solariet funkar som det ska nu.




När jag kom hem efter solsemestern,
 Blev jag överkörd av en liten blond spaniel flicka och en gammal silver räv, som var överlyckliga av att se mig. 

Den lilla tjejen har förmågan att förstöra hela inredningen när jag är borta. 
Nu låg deras koppel, samt min nagelfil av stål i hallen. 
Hon kunde tagit fram vad som helst men valde filen. 
Inget som var förstört.
Så jag får vara tacksam.





Sen blev det en dusch.. och en bokning i telen. hihihi. 

TA HAND OM ER!!!
//over and out





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0