En fantastisk dag.

Nu var det längesen jag skrev.



2hunds mamma är ingen dans på rosor. En är pensionär och en är bebis.
EX:

Vi går en promenad ner till skogen.
Pensionärs hunden stannar av utmattning, bebisen springer runt som en kossa på grönbete.. Vad gör jag?

Jo jag stannar och låter gammel tant vila, medans bebis springer fram till en död fågel och börjar tugga i sig hela härligheten..
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. FY FY FY FY FY!!! Plockar ur den ruttna fågeln ur munnen (uuuuch). 
Tar med mig hundarna och går sakta hem igen.

Kommer hem...
Kärringen lägger sig ner helt utmattad på golvet medans lillen river hela lägenheten.

Dags för en runda till utan tanta!!!
Men först ska tanten ha sin medicin..

Hade glömt hur det var att ha en liten valp hemma. Var 9år sen sist, då utan en pensionär som man skulle ta hand om.. hihi.
Det är skoj med en frisk fläkt här hemma.. ännu roligare när man kommer hem efter att ha lämnat dom själva en liten stund och hela inredningen är uppkäkad..

Nej då jag är inte bitter..

Självklart är det helt underbart att ha en liten bebis. Alltid glad, alltid glad, alltid glad.... Ja en glad liten skit. 
Söt så in i bänken!!! 
Älskar mina hundar



Nog om hundarna!!


Igår var det en fantastisk dag på jobbet. 
Det var nämligen författarbesök nere på erikslund med Anders Jacobsson och Sören Olsson.... 

 

Emmelie försov sig, fick stressa ner. en dålig hårdag.. haha.  
Väl där nere så blev jag barn på nytt. :)
Mkt skratt blev det!! Underbart roligt.. samt att jag fick en signerad teckning. Så tacksam!!
När besöket var klart så skulle vi fika uppe i skogen, Men det regnade så mkt ute.
Så Tina hade en plan 2.
Vi gick upp till skolan och jag gick hem och hämtade sunes sommar som vi kollade på i klassrummet. hihihi. 
Sen var det dax för MC-donalds. 
Konstigt, barnen var hungriga redan kl 10...

(jaag är hungriiiii, jaaag är hungriii, när ska vi till mc dunken?)

Så vi promenerade ner till knalleland igen. Solen tittade fram och det var en mysig promenad ner. 

En lyckad dag på jobbet. Trots en dålig start på dagen. 
Joo just det, ett dåligt slut blev det iof. 

När vi kommer upp till skolan igen och det är dax att logga ut. Så möter jag pappa som var på väg hem efter sin dag som hundvakt hemma hos mig.
Det enda jag tänker på är att min signerade anders och sören teckning inte ska bli förstörd..
Så jag säger hejdå till pappa. 
Går in på netto och handlar lite. Glömde nog hälften av det jag skulle handlat. 

Iaf så går jag hem. och väl inne i trappan så bliiiir jag sååååå kissenödig.. Står i hissen och håller mig.la la la laa. 
väl utanför min dörr så tar jag ner handen i jackfickan...MEEN NEJ.. vart är nycklarna? 
Ja just det...jag har jobbjackan, min vanliga jacka med mina nycklar i är inlåsta i lghtn..
JAAAJ.. Håller på att kissa ner mig.. (håller mig håålller mig)
Tar upp telefonen och ringer pappa.
-Hallåååå!! jag har inga nycklar, vart är du???
-Jag är hemma..
-Aha.. nee jag går till jobbet och kissar.. ringer sen..
 (klick)

Det börjar Snö/regna ute.. NEJ min teckning..
Vilken tur att jag bara har tio steg till mitt jobb.. lägger teckningen försiktigt inne i jackan och.....
...springer till fritids.. fort in på toan och lättar på trycket. aaaaaah Njutning!!

Efter det underbara toabesöket så sätter jag mig ner inne på fritids och får en välbehövd kaffe av Linda. 
Ringer pappa och vi träffas en halvtimme senare och jag får extra nyckeln till min lght. 

Nu är teckningen iaf hemma och i tryckt förvar.. hihi. 



Ha det toppen mina vänner och njut av helgen!!

Ta hand om er. 

Puss från Laaarsson!







 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0