Torsdag

Sköna Torsdag...


Våren är hääääär!!

Hade svin brottom imorse, tyckte det var skönare och bättre att ligga å dra sig istället för att gå upp.
Men gick upp tillslut.

Trött som en bäver gick jag mina steg till jobbet.
Som tur var så började mötet kl 08.30
Det gick fin fint!
Våran praktikant är så duktig så!

Sen startade jag igång idrotts leken för dom andra barnen.
Och tog med mig *eleven* på en promenad.
Vi har en hemlig klubb nere vid vattnet.. hihi.

Var så underbart väder då. Och vi gick raskt ner dit.
När vi kommer fram ligger det en fiske lina på marken.

Jag sa: åå nu vill jag fiska.
Eleven säger:
Jaa det får vi ta och göra någon dag.
Sen får vi lägga i en båt med.. Jag kan bygga en i träslöjden vad sägs om det?
JAG- Men du. det tar lite för lång tid..
ELEV- Nej då jag slänger ihop en för två.
JAG- Ja men vad är det absoluta MÅSTET när man är ute på sjön?
ELEV- fiskespö
JAG- NJA.. något annat som är LIVS viktigt.
ELEV- ja men det är ju roror då.. (åror)
JAG- Njaaa inte riktigt det.. finns det något annat som man måste ha på sig.
ELEV- Ja just det FISKEBETE..

Berättade då att man måste ha flytväst.

Hihi.. sen säger eleven:
å vad härligt det är att få skratta, jag får ju lixom energi till mitt batteri.

Härlig dag med sms och samtal.
kan inte sluta le.

När jag kom hem så såg jag sängen.. Guuud vad lockande att få lägga sig ner lite och bara blunda.
Jag gör det.. Blir KISSI direkt..
Bara upp och kissa och sätta igång med städet.
Efter det så fick jag super energi.
Tog med mig dom två flickorna ner till skogen.
Vad häärligt det var med promenaden.
Men tanten är inte i form för längre promenader.
Stackars wilma.
Nu ligger både tant larsson och bebis larsson utslagna på golvet.
Snart ligger stor larsson oxå utslagen i soffan.

TA HAND OM ER!!

//over and out







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0